[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wyposa\enie stanowiska pracy:- lustro,- akcesoria potrzebne w prezentacjach.wiczenie 2Rozpoznaj przyczyny zakłóceń procesu komunikowania się.Sposób wykonania ćwiczeniaAby wykonać ćwiczenie, powinieneś:1) przyjąć odpowiednią rolę opowiadającego lub słuchającego,2) dobrać partnera do ćwiczenia,3) przyjmując rolę opowiadającego, postąpić zgodnie z poleceniem otrzymanym odnauczyciela na kartce,4) przyjmując rolę słuchającego, postąpić zgodnie z poleceniem otrzymanym odnauczyciela na kartce,5) po wysłuchaniu opowiadania kole\anki/kolegi opowiedzieć wysłuchaną historię, Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego30 6) wspólnie z kole\anka/kolegą wskazać ró\nice w przekazanej i odebranej informacji,7) wspólnie (w parach) sformułować i zapisać w punktach bariery utrudniające prawidłowyprzekaz i prawidłowy odbiór informacji,8) zaprezentować wyniki ćwiczenia na forum klasy i podzielić się swoimi odczuciamipodczas przebiegu komunikacji,9) określić przyczyny występujących w procesie komunikacji zakłóceń i przyporządkowaćje do określonych rodzajów barier komunikacyjnych,10) zaproponować sposoby unikania zakłóceń w procesie komunikacji,11) wziąć udział w podsumowaniu ćwiczenia.Wyposa\enie stanowiska pracy:- tablica,- du\y arkusz papieru,- mazaki,- ksią\ki, gazety,- kamera wideo, telewizor, odtwarzacz.wiczenie 3Dokonaj analizy znaczenia umiejętności słuchania w kontaktach międzyludzkich.Sposób wykonania ćwiczeniaAby wykonać ćwiczenie, powinieneś:1) dobrać partnera do ćwiczeń i przybrać rolę opowiadającego lub słuchającego,2) przyjmując rolę opowiadającego, opowiedzieć kole\ance/koledze o jakimś trudnymprze\yciu, wydarzeniu, które zakończyło się pozytywnie,3) przyjmując rolę słuchającego, wysłuchać opowiadania kole\anki/kolegi, następniepowtórz własnymi słowami kluczowe sformułowania przekazu, sprawdzając, czy dobrzezrozumiałeś intencje i treść wypowiedzi,4) zamienić się rolami z kole\anką/kolegą i powtórzyć ćwiczenie,5) odpowiedzieć na pytanie: jaką technikę aktywnego słuchania zastosowałeś dopotwierdzenia, \e dobrze zrozumiałeś słowa i intencje rozmówcy?6) wziąć udział w podsumowaniu ćwiczenia, dzieląc się z kole\ankami/kolegami swoimirefleksjami i prze\yciami związanymi z wykonanym ćwiczeniem.Zwrócić uwagę naadekwatność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.Wyposa\enie stanowiska pracy:- kamera wideo,- telewizor,- odtwarzacz.wiczenie 4Przeprowadz wywiad z poszkodowanym i świadkami wypadku przy pracy.Sposób wykonania ćwiczeniaAby wykonać ćwiczenie, powinieneś:1) przyjąć rolę członka zespołu powypadkowego,2) dobrać partnerów do ćwiczenia, Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego31 3) zapoznać swoich kolegów z rolami, które mają odegrać zgodnie z opisem wypadkuotrzymanym od nauczyciela na kartce,4) przyjmując rolę przeprowadzającego wywiad zanotować wszystkie niezbędne informacjepotrzebne do sporządzenia protokołu powypadkowego,5) po wysłuchaniu zeznań odczytać notatki,6) wspólnie z kole\ankami /kolegami z grupy omówić przebieg wywiadu,7) wspólnie (w parach) sformułować i zapisać w punktach elementy utrudniająceprawidłowy przekaz i prawidłowy odbiór informacji,8) zaprezentować wyniki ćwiczenia na forum grupy i podzielić się swoimi odczuciamipodczas przebiegu takiej formy komunikacji,9) określić przyczyny występujących w procesie komunikacji zakłóceń i przyporządkować jedo określonych rodzajów barier komunikacyjnych,10) zaproponować sposoby unikania zakłóceń w procesie komunikacji,11) wziąć udział w podsumowaniu ćwiczenia.Wyposa\enie stanowiska pracy:- przybory biurowe,- du\y arkusz papieru,- mazaki,- kamera wideo, telewizor, odtwarzacz.wiczenie 5Zaproponuj wypowiedzi pro-asertywne i anty-asertywne do poni\szych sytuacji.Lp Sytuacja Odpowiedz anty-asertywna Odpowiedz pro-asertywna1.Przeło\ony po raz kolejny zlecaci dodatkowe zadanie,wykraczające poza zakrestwoich obowiązków.2.Kolega ju\ trzeci raz w miesiącuprosi cię o zastępstwo w pracy.3.Przeło\ony mówi z sarkazmem:,,Nie mogę zrozumieć, jakmogłeś wystąpić z takimpomysłem.4.Twój kolega z pracy mówi:,,Pracujesz tu ju\ wystarczającodługo, by o tym wiedzieć.5.Twój przeło\ony \ąda, byś byłzawsze dostępny pod telefonem,nawet gdy masz urlop.Sposób wykonania ćwiczeniaAby wykonać ćwiczenie, powinieneś:1) wyszukać w literaturze informacje na temat zachowań asertywnych,2) zanotować pozyskane informacje,3) zaproponować odpowiedzi do poszczególnych sytuacji, wpisując je do tabeli zgodniez poleceniem. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego32 Wyposa\enie stanowiska pracy:- papier formatu A4,- przybory do pisania,- literatura zgodna z punktem 6 poradnika, dotycząca asertywności.4.3.4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed