[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wymienione fazy transformacji źródeÅ‚ korzyÅ›ci w realne korzyÅ›ci wynikajÄ…ce z pozycji konkurencyjnej wymagajÄ… przyjÄ™cia odpowiedniej orientacji oraz podjÄ™cia racjonalnych decyzji i rozwiÄ…zaÅ„ w procesie strategicznego zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem, a w szczególnoÅ›ci strategicznych decyzji wyboru celów i sposobów dziaÅ‚ania oraz jakoÅ›ci ich wdrażania.Z wyborem strategii wiążą siÄ™ decyzje dotyczÄ…ce czynników, które przedsiÄ™biorstwo uzna za decydujÄ…ce dla osiÄ…gniÄ™cia sukcesu.Przy implementacji dziaÅ‚aÅ„ strategicznych przedsiÄ™biorstwo powinno siÄ™gać do przedsiÄ™wzięć i instrumentów zapewniajÄ…cych najskuteczniejsze wykorzystanie źródeÅ‚ korzyÅ›ci.W ten sposób ujawniajÄ…ce siÄ™ potencjaÅ‚y i kompetencje mogÄ… być traktowane jako najistotniejsze czynniki stymulujÄ…ce wzrost korzyÅ›ci i poprawÄ™ przyszÅ‚ych wyników, a tym samym jako potencjalne czynniki ksztaÅ‚towania efektywnoÅ›ci i sukcesu przedsiÄ™biorstwa.Zasygnalizowany proces przeksztaÅ‚ceÅ„ powinien siÄ™ orientować na kluczowe cele zwiÄ…zane z najwyższym wzrostem i dyferencjacjÄ… korzyÅ›ci dla klienta oraz/lub obniżkÄ… kosztów.KorzyÅ›ci z tytuÅ‚u pozycji konkurencyjnej wynikajÄ…ce z celowego i skutecznego przeksztaÅ‚cenia źródeÅ‚ korzyÅ›ci, sprowadzajÄ… siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia wzbogaconej struktury korzyÅ›ci w zakresie dyferencjacji Å›wiadczeÅ„ i/lub korzystnej w sensie kosztowym strategicznej pozycji konkurencyjnej.Ostateczne wyniki rynkowo-ekonomiczne przedsiÄ™biorstwa, tj.zadowolenie i lojalność klientów oraz udziaÅ‚ w rynku i rentowność - bÄ™dÄ…ce rezultatem zasygnalizowanych wyżej przeksztaÅ‚ceÅ„ i wykorzystania uzyskanej przez przedsiÄ™biorstwo strategicznej pozycji konkurencyjnej na rynku - stanowiÄ… miarÄ™ efektywnoÅ›ci i sprawnoÅ›ci procesu tworzenia i realizacji Å›wiadczeÅ„ z punktu widzenia zarówno korzyÅ›ci konkurencyjnych dla klientów jak i interesów przedsiÄ™biorstwa.Przypisy:[1] zob.P.Blaik, Logistyczno-marketingowy Å‚aÅ„cuch tworzenia wartoÅ›ci jako systemowa determinantaefektywnoÅ›ci zarzÄ…dzania, w: Logistyka przedsiÄ™biorstw w warunkach przemiany, Prace NaukoweAkademii Ekonomicznej, WrocÅ‚aw 2002, s.53-59,[2] zob.szerzej P.Blaik, Logistyka.Koncepcja zintegrowanego zarzÄ…dzania, PWE, Warszawa 2002,s.298-307,[3] St.Mayer, Erfolgsfaktoren für Supply-Chain-Management nach der Jahrtausendwende, w:Logistyk 2000plus.Visionen - Märkte - Ressourcen, H-Chr.Pfohl (Hrsg.), Erich Schmidt Verlag,Berlin 1999, s.8-20,[4] H.Baumgarten, A.Wiegand, Managementtrends und -entwiklungen in der Logistik.Ergebnisseder Untersuchung Trends und Strategien in der Logistik 2000, Technische Universität Berlin,Bundesvereinigung Logistik, Berlin 1997, s.14,[5] I.Göpfert, Logistik Führungskonzeption.Gegenstand, Aufgaben und Instrumente des Logistik-managements und -controllings, Verlag Franz Vahlen GmbH, München 2000, s.113-114),[6] St.Mayer, op.cit., s.17,[7] St.Mayer, op.cit., s.18-20,[8] zob.Szerzej P.Blaik, T.Pokusa, Logistyczno-marketingowe procesy obsÅ‚ugi klienta w aspekcieefektywnoÅ›ci, PAN, Katowice, (praca w druku),[9] I.Göpfert, op.cit., s.210,[10] szerzej zob.P.Blaik, Logistyka., op.cit., s.363,[11]P.Fey, Logistik-Management und integrative Unternehmensplanung, Verlag B.Kirsch,München 1989, s.s.107-108,[12]H.Pfohl, Logistikmanagement.Funktionen und Instrumente., Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg,New York 1994, s.50-52,[13]W.Kirsch, Strategische Unternehmensführung, w: W.Wittmann, W.Kern, R.Köhler,H.Küpper, K.Wysocki v.(Hrsg.): Handwörterbuch der Betriebswirtschaft, 5.Aufl.,Stuttgart 1993, s.4106,[14] szerzej zob.P.Blaik, Logistyka., op.cit., s.361-374.[15] G.Day, R.Wensley, Assessing Adventage: A Framework of Diagnosing Competitive Superiority,„Journal of Marketing”, 52 (1988), no.4.,s.13.Dualny charakter kategorii efektywnoÅ›ciJakość(zakres wadliwej obsÅ‚ugi)KorzyÅ›ci przodujÄ…cych przedsiÄ™biorstw w 1998 r.Koszty logistyczne(w % do obrotu)Czas(redukcja czasurealizacji zlecenia)KorzyÅ›ci z tytuÅ‚u konkurencji przodujÄ…cych przedsiÄ™biorstw w 1993 r.7,4%6,1%1,9%10,1%6,4%5%34%60%65%LiderzyOgółem przedsiÄ™biorstwaKlasa Å›wiatowaZdolność do reagowaniaSzybkość z jakÄ… przedsiÄ™biorstwo może reagować na nieplanowane wymogiSzczupÅ‚ośćEliminacja niepotrzebnych nakÅ‚adów w odniesieniu do wszystkich istotnych zasobówGotowość do adaptacjiSzybkość z jakÄ… przedsiÄ™biorstwo może siÄ™ przystosować do optymalnej struktury kosztówJakośćCzasKoszty [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed