[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W niektórych modelach biznesowych mediówpobierana jest opłata za rozszerzony i szybszy dostęp do niektórych informacji (np.serwisy giełdowe), ale pozostaje to raczej wyjątkiem niż zasadą.Obszar tej kategoriibezpośrednio wiąże się z zagadnieniami własności intelektualnej oraz jej wpływuna modele biznesowe.Tradycyjne media starają się bronić swojej pozycji poprzezpobieranie opłat za wykorzystanie tworzonych treści, jednak spór o to, czy informa-cja podlega prawu autorskiemu, pozostaje w najlepszym wypadku nierozstrzygnięty.Rozszerzeniu ulega kategoria twórców, dlatego coraz częściej zadaje się pytanie nietylko o aktualność, ale i zasadność prawa autorskiego oraz innych prawnych mecha-nizmów chroniących tzw.własność intelektualną.Wstęp [ 22 ] c) Finansowanie mediów.Oprócz opisu mechanizmu finansowania mediów poru-szany jest tutaj problem regulacji rynku medialnego jako głównego czynnika wpły-wającego na finansowanie mediów oraz podział na nadawców prywatnych i publicz-nych.Wskazuje się na rolę reklamy w finansowaniu mediów oraz inne zródła tegofinansowania.Kategoria ta odwołuje się także do koncepcji ekonomii uwagi.Kon-centruje się ona na percepcji przekazu medialnego przez użytkowników  w czasachzalewu informacją uwaga użytkownika i odbiorcy (szczególnie w dłuższej perspekty-wie) jest dobrem rzadkim.Problem ten jest szczególnie istotny w kontekście przekazureklamowego i jego wpływu na wybór modelu biznesowego.Kategoria ta pokrótceodnosi się także do kwestii transakcji on-line.d) Polityka medialna, czyli ogół działań związanych z regulacją, kontrolą i nadzo-rem nad mediami.Obszar ten ujmuje politykę medialną oraz jej cele w kontekściekrajowym i międzynarodowym.Pokazuje też wpływ polityki medialnej na organi-zację rynku medialnego i funkcjonujące na nim modele finansowania.Kategoria tazawiera również informacje o zródłach presji wywieranej na współczesne media.Wstęp [ 23 ] I.KORZYSTANIEZ INFORMACJI Korzystanie z informacji [ 25 ]Edukacja formalna  dzieciZagadnienia Wychowanie przedszkolne Szkoła podstawowa, klasy 1-3 Szkoła podstawowa, klasy 4-6" wie, że informacja występuje w różnych " wie, jakie są najważniejsze zródła informacji " wie, jakie są podstawowe kryteria oceny zródełyródła informacjiformach; np.rozumie, jakie są podstawowe dostosowane do jego wieku i poziomu informacji; np.wie, czym jest wiarygodność,różnice pomiędzy obrazem, tekstem, filmem, edukacji i umie z nich skorzystać; np.korzysta łatwość i efektywność korzystania, szybkośćstroną internetową.z drukowanych i elektronicznych encyklopedii dostępu w odniesieniu do zródeł informacji." wie, że istnieją różne zródła informacji i słowników dla dzieci." umie dokonać wyboru zródeł informacji,(TV, internet, radio, książki, gazety, inni ludzie)." umie skorzystać z biblioteki szkolnej, kierując kierując się przede wszystkim kryterium" umie skorzystać z wybranych zródeł informacji; się wskazówkami nauczyciela; np.wybiera wiarygodności; np.umie skorzystaćnp.wyszukuje potrzebne informacje na temat lektury, korzystając z rad nauczyciela.z wiarygodnych zródeł takich jak encyklopedie,ulubionego zwierzęcia korzystając ze słownika " wie, że informacje pochodzące z różnych słowniki drukowane lub elektroniczne.obrazkowego, rozmawiając z rodzicem/ zródeł mogą się różnić." umie skorzystać z zasobów biblioteki szkolnej,nauczycielem.samodzielnie wybierając lektury oraz dobierającodpowiednie zródła informacji do konkretnychzadań." wie, że jakość zródeł informacji ma zasadniczeznaczenie dla wyników pracy." umie skorzystać z pomocy dorosłego " wie, że  język komputera różni się od języka " wie, jakie są podstawowe różnice w budowieWyszukiwaniew procesie pozyskiwania informacji; np.prosi mówionego; np.wie, że komputer zawsze  robi haseł w języku naturalnym i języku systemuinformacjirodzica o znalezienie jakiejś informacji [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed