[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Czyznasz model INSIGHTS? Jest to znany system, bazujący na typologiistworzonej przez szwajcarskiego psychologa C.G.Junga.Pomoże ci onlepiej zrozumieć siebie i innych: skąd pochodzisz, jak myślisz, jak sięczujesz, jakie są twoje słabe i mocne strony, typ i poziom wrażliwości itd.Model len opiera się na czterech kolorach: czerwonym (dyrektor), żółtym(artysta), zielonym (kumpel) i niebieskim (analityk).Barwa czerwonaoznacza dominację.Jest to typ ekstrawertyczny, bezpośredni, konkretny,zorientowany na rezultaty, wielki indywidualista.Znakomicie się sprawdzaw zadaniach wymagających niezależności i inicjatywy.Kolor żółty jestsymbolem intuicji.Człowieka tego typu charakteryzuje otwartość, jesttowarzyski i przekonujący.Przejawia wiele intuicji i optymizmu.Ludzie tacypotrafią skutecznie przekonać innych, przeciągnąć ich na swoją stronę isprawnie zakończyć pracę.Barwę zieloną przypisano ludziom20 pilnym, pracowitym i energicznym.Typ ten jest zorientowany napracę, poważny i wytrzymały, ale niezbyt kreatywny.To osoba stabilna igodna zaufania, zrównoważona, nie ujawniająca emocji.Ludziom tego typubrak czasem pasji, a także inicjatywy.Posłusznie wykonują polecenia, alenie należy oczekiwać od nich nicze-go więcej.Są oni solidną bazą w każdymprzedsiębiorstwie-ponieważ zawsze można na nich polegać.Nie zawszenadają się na stanowiska kierownicze, a zadania wymagające kreatywnościnie są ich silną stroną.Czwarty kolor - niebieski - oznacza su-mienność.Ludzie tego typu wręcz niewolniczo trzymają się zasad.Dobrze lub zle,prawidłowo lub błędnie, czarne lub białe - odcie-nie pośrednie dla nich nieistnieją.Nie są elastyczni, ale zawsze sumienni, co predestynuje ich do pracyw charakterze księgowego lub np.kontrolera.Następną cechą różniącą ludzi jest sposób przyjmowania przez nichwiedzy.Twój szef, koledzy, partner - każdy ma określoną metodęprzyswajania i przetwarzania informacji.Dlatego ważny jest sposóbprzekazania im wiadomości.Jeżeli zrobisz to niewłaściwie, możesz miećproblemy.Pozwól mi teraz wyjaśnić, jak ja to rozumiem.Większość ludzi towzrokowcy (typ wizualny).Gdy-byś im chciał coś przekazać, bylibyzadowoleni, dostając to na piśmie.Szczególnie liczby chętnie widzielibyprzed sobą czarno na białym.Kiedy mówisz o jakimś artykule lub książce,chcieliby to po prostu przeczytać.Jeżeli masz szefa prezentującego właśnieten typ percepcji, musisz wszystko przedstawiać mu na piśmie.Jeśli woliuzyskiwać informacje ustnie, należy do słuchowców (typ au-dytywny).Ludzie tego typu najlepiej wyrażają swoje myśli, wypo-wiadając je, iprzyjmują informacje, słuchając.Może się zdarzyć, że będąc typemaudytywnym trafisz na zwierzchnika, do którego twoja informacja dotrzedopiero wtedy, kiedy przedłożysz mu ją na piśmie.Dlatego zapytaj szefa: W jakiej formie wolałby pan otrzymać informację o wynikach pracy.Pisemnie czy ustnie?" Typ audytywny preferuje rozmowę.Nie potrzebujeniczego na piśmie.Jeżeli czegoś nie wie, poprosi o wyjaśnienie.Trzecimsposobem uzyskiwania informacji jest dialog.Sokrates powiedział, że uczy-my się tylko wtedy, kiedy wymieniamy myśli.Niektórzy ludzie potrzebujądyskusji.Chcą argumentować.Chcą analizować.Mu-21 szą gruntownie poznać przyczyny w celu zrozumienia zjawiska.Ludzie tegotypu opracowują informacje, pytając, argumentując; i na tej podstawie dopieroformułują opinię.Klucz do sukcesu w obcowaniu z innymi ludzmi polega przede wszystkimna zrozumieniu siebie i swojej niepowtarzalnej osobowości.Kiedy jużpojmiesz swoją odrębność i oryginalność, możesz uczyć się dostrzegaćróżnorodność innych ludzi po to, żeby ich zrozumieć i szanować.Jeżeli chceszwspółpracować z innymi, pamiętaj o jednym: ludzie nie zmienią się - ani ty,ani inni! Ale przecież nikt nie musi się zmieniać! Wszyscy musimy tylko robićto, co potrafimy najlepiej.Dla ciebie znaczy to, że musisz podejmować próby,aby jak najpełniej wykorzystać swój potencjał, żyć i pracować w harmonii zotoczeniem.Dopiero wtedy możesz z radością oczekiwać wybitnychrezultatów!Wykonaj ćwiczenia ze strony 189. 21Jak zadowolić klientówzewnętrznych i wewnętrznychracowałem z niezliczonymi firmami, ludzmi mówiącymi18 językami, obywatelami przeszło 30 krajów.Oglądałemprzedsiębiorstwa odnoszące nieustannie sukces.A wszystko po to, abyzdefiniować coś, co nazwałem zasadą integrującą.Jej celem powinno byćznalezienie sposobu, który umożliwi ci odniesienie maksymalnego sukcesu,uzyskanie szczęścia i szacunku w twojej pracy.Przekonasz się, że zasadaintegrująca decyduje o sukcesie lub klęsce.Jaki jest zakres twoichobowiązków służbowych? Niei-stotne, jakie oficjalnie piastujesz stanowisko.W każdym przypad-ku zajmujesz się rozwiązywaniem problemów.Imwięcej problemów rozwiązujesz i im są one ważniejsze, tym większy sukcesmoże być twoim udziałem.A teraz następne pytanie: za co odpowiadaszprzede wszystkim? Odpowiedz jest jedna: za zadowolenie klientów [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed