[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Mam nadzieję, że będę jednym z pierwszych, którzy dowiodą skuteczności Pańskich metod.Niemalfrazesem stało się już powiedzenie, które najlepiej podsumowuje moją historię: Dwie drogi rozchodziły się wlesie, a ja? Ja obrałem tę mniej uczęszczaną.I to właśnie wszystko odmieniło.Temu uczniowi mogę jedynie odpowiedzieć: Ho, ho, ho! Młody człowieku - naprawdę jesteś godnypodziwu!.Czuję się niezmiernie zaszczycony, że nasze produkty przyczyniły się do pozytywnej zmianykierunku jego życia.Wsparcie Dave a Stephensa nie skończyło się na wprowadzeniu gry w liceum.Kiedy usłyszał, żeopracowujemy CASHFLOW dla dzieci, wpadł na kolejny nowatorski pomysł.Mając już grupę szesnaste-,siedemnasto-i osiemnastolatków, którzy opanowali reguły gry - wersji 101 - stworzyłDzieci uczą się bawiąc147program, w ramach którego licealiści udawali się do podstawówek, gdzie uczyli siedmio-, ośmio- idziewięciolatków wersji dla dzieci.Wyniki były spektakularne.Po pierwsze, nauczycielkę ze szkoły podstawowej uszczęśliwił fakt, że popołudniami przychodzi do niejośmiu licealistów, którzy pomagają w prowadzeniu zajęć.Każdy licealista grał w CASHFLOW dla dzieci zczterema uczniami.Zamiast jednego nauczyciela przypadającego na trzydziestu dwóch uczniów, proporcjata zmniejszyła się do 1:4.Rezultaty były zdumiewające.Dzieci z podstawówki bawiły się fantastycznie,podobnie jak licealiści.Nauka była bardziej zindywidualizowana i konkretna.Zarówno uczniowie liceum, jak ici ze szkoły podstawowej nauczyli się dużo więcej w krótszym czasie.Obserwujących zajęcia nauczycieli zachwycał szmer ożywienia w klasie, spowodowany czynną pracą nalekcji.Zamiast monotonnego wykładu albo chaotycznego zgiełku, słychać było odgłosy zabawy izorganizowanej nauki.Po skończonej grze wszystkie dzieci mówiły: Gramy jeszcze raz!.PremiaW szkole pojawiło się także coś, na co dotąd nie liczyłem, a było jakby dodatkową premią.Kiedy starsiuczniowie skończyli zajęcia w szkole podstawowej, wiele dzieci podbiegało do nich i obejmowało nowych nauczycieli albo ściskało im dłonie.Znalazły nowy wzór do naśladowania.W odróżnieniu od uczniów owątpliwej reputacji, którzy zwykle zyskują rozgłos i przyciągają powszechną uwagę, ci od Dave a Stephensabyli schludni, dobrze wychowani, bystrzy oraz mocno skupieni na kształceniu się i na swojej przyszłości.Gdy licealiści żegnali się z młodszymi kolegami, odniosłem wrażenie, że ci drudzy z podziwem patrzą nanowych nauczycieli, być może mówiąc do siebie: Chcę być taki, jak oni.Patrząc, jak machają im napożegnanie, przypomniałem sobie czas, gdy ja miałem kilkanaście lat; przypomniałem też sobie nastolatków,którzy wywarli na mnie wpływ i których naśladowałem.Przez dwie godziny uczniowie wspomnianej szkołypodstawowej mieli szansę zapoznać się z bardzo pozytywnymi wzorcami do naśladowania, wprzeciwieństwie do tych, z którymi mogą zetknąć się poza terenem szkoły.148Mądre bogate dzieckoKomentarze licealistówGdy zapytałem licealistów, co dzięki temu ćwiczeniu zyskali, stwierdzili między innymi: Odkryłem, że naprawdę lubię uczyć.Może nawet w przyszłości będę nauczycielem. Przyswoiłem sobie dużo wiącej wiedzy, ucząc młodszych od siebie.Kiedy musiałem uczyć innych, samuczyłem się jeszcze więcej. Zaskoczyło mnie to, jak szybko dzieci potrafią się uczyć. Gdy wrócę do domu, będę inaczej traktować młodszych braci i siostry.Podzielam te wypowiedzi.Zdumiała mnie ich duża dojrzałość.Program nauczania na naszej witrynie internetowejDave Stephens jest dyrektorem jednej z akademii finansowanej przez National Academy Foundation.Akademia ta wykorzystuje relacje biznes szkoła i przygotowuje uczniów do przyszłej kariery zawodowej.Dave Stephens pomógł nam także opracować program nauczania stworzony na podstawie gryCASHFLOW101.Krok drugi w zarysieKluczem do kroku drugiego jest dobra zabawa, gra i rozbudzenie zainteresowania wiedzą na tematpieniędzy, zarządzania nimi oraz zainteresowanie zestawieniami finansowymi.Piramida uczenia się nastronie następnej pozwala zobaczyć, jak można zwiększyć skuteczność przyswajania wiedzy.Jako narzędzie dydaktyczne, gra zawiera wszystkie składniki piramidy uczenia się.Gry wyrównują szansęosób uczących się poprzez działanie -wobec tych, które lepiej uczą się intelektualnie lub abstrakcyjnie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]