[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.SPRAWDZIAN OSIGNIINSTRUKCJA DLA UCZNIA1.Przeczytaj uwa\nie instrukcję.2.Podpisz imieniem i nazwiskiem kartę odpowiedzi.3.Zapoznaj się z zestawem zadań testowych.4.Test zawiera 20 zadań.Do ka\dego zadania dołączone są 4 odpowiedzi.Tylko jedna jestprawidłowa.5.Udzielaj odpowiedzi na załączonej karcie stawiając w odpowiedniej rubryce znak X.W przypadku pomyłki nale\y błędną odpowiedz zaznaczyć kółkiem, a następnieponownie zakreślić odpowiedz prawidłową.6.Pracuj samodzielnie.7.Jeśli udzielenie odpowiedzi będzie Ci sprawiało trudność, odłó\ jego rozwiązanie napózniej i wróć do niego, gdy pozostanie Ci wolny czas.8.Na rozwiązanie testu masz 60 minut.Powodzenia!ZESTAW ZADAC TESTOWYCH1.TVP Kultura jest programem nadawanym satelitarnie przeza) telewizję TVN.b) telewizję publiczną.c) telewizję POLSAT.d) telewizję PULS.2.TVN 24 jest programema) rozrywkowym.b) uniwersalnym.c) tematycznym.d) sportowym.3.Triple play toa) gra w 3 karty.b) usługa polegająca na łączeniu usług z zakresu radiofonii, telewizjii telekomunikacyjne.c) program telewizyjny nadawany trzykrotnie.d) transmisja z występu tria muzycznego dla abonentów sieci kablowych.4.Podstawowym zadaniem KRRiT jesta) ustalenie ramówki poszczególnych nadawców.b) wydawanie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych.c) ustalanie czasu transmisji wa\nych wydarzeń politycznych, sportowych itp.d) ustalanie ilości nadawanych programów e sieciach kablowych. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego355.Rozporządzenie KRRiT z dnia 23 czerwca 2005 r.wprowadza dla nadawcówobowiązeka) stosowania wzorów symboli graficznych i formuł zapowiedzi.audycji lub innychprzekazów przeznaczonych dla danej kategorii wiekowej celem ochronymałoletnich, przed treściami dla nich nieodpowiednimi.b) określania czasu trwania ró\nych typów programów.c) pokazywania na ekranie lektora języka migowego.d) przestrzegania zasad wydanej koncesji.6.Badania telemetryczne pozwalająa) ustalić udział poszczególnych stacji w całym rynku.b) zmierzyć średni czas włączenia odbiornika.c) ustalić liczbę osób oglądających w danym momencie w danym lokalu telewizję.d) ustalić przestrzeganie wydanej koncesji.7.Gatunek telewizyjny toa) inaczej ramówka.b) szereg audycji, które są nadawane w jeden dzień tygodnia i są powiązane ze sobąramówką.c) układ programu danej stacji telewizyjnej obejmujący kolejność emisji programówtelewizyjnych w podziale na anteny, pasma, dni tygodnia i godziny.d) wyró\niający się ze względu na swój cel i formę rodzaj programów telewizyjnych.8.Misję zapisaną w ustawie o radiofonii i telewizji spełnia jedyniea) telewizja publiczna.b) POLSAT.c) TVN.d) TV4.9.Prime time to czasa) najbardziej atrakcyjny z punktu widzenia reklamodawców.b) od godziny 7.00 do 10.00.c) letni.d) zimowy.10.Reklama toa) program rozrywkowy.b) relacja z wydarzenia.c) przekaz perwersyjny.d) program typu reality show.11. Zwiat według Kiepskich toa) program rozrywkowy.b) program popularnonaukowy.c) sitcom.d) telewizyjny teatr faktu. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego3612.ATM Grup S.A.toa) największy niezale\ny producent telewizyjny w Polsce.b) przedsiębiorstwo realizujące produkcję dekoracji na rzecz wszystkich firm w bran\y.c) przedsiębiorstwo wdra\ające technologie cyfrowe w sieciach kablowych.d) przedsiębiorstwo wypo\yczające sprzęt do emisji sygnału telewizyjnego.13.Media PLUS toa) inna nazwa stacji PULS.b) program wsparcia niezale\nej produkcji filmowej i telewizyjnej finansowany przezUnię Europejską.c) program komputerowy do obliczeń statystycznych badań rynku medialnego.d) operator sieci kablowej o największej w Polsce liczbie abonentów.14.Oplata abonamentowa jesta) podstawą do proporcjonalnego finansowania misji we wszystkich stacjachw Polsce.b) podstawą finansowania telewizji publicznej.c) podatkiem pobieranym prze Urząd Skarbowy na rzecz bud\etu Państwa.d) dobrowolną składką na potrzeby TVP.15.Telewizja publicznaa) nie nadaje reklam oraz audycji sponsorowanych.b) nadaje reklamy w ściśle określonym czasie i czasu trwania.c) nadaje w zale\ności od limitów rokrocznie ustalanych przez KRRiT.d) nadaje bez ograniczeń.16.Sponsorem audycji telewizyjnej nie mogą byća) osoby prywatne.b) firmy produkujące wyroby czekoladowe.c) partie polityczne, związki zawodowe, organizacje pracodawców.d) zleceniodawca zagraniczny.17.Na początku audycji konkursowej z nagrodami, w jej trakcie oraz po zakończeniupojawia się reklama producenta słodyczy.Nadawcaa) postąpił zgodnie z ustawą i rozporządzeniami KRRiT.b) nie ma to znaczenia w przypadku telewizji publicznej.c) nie powinien pokazywać materiałów reklamowych w trakcie audycji.d) mo\e takie reklamy zamieścić jedynie po zakończeniu audycji.18.Kosztem produkcji audycji telewizyjnej w układzie rodzajowym nie jesta) amortyzacja sprzętu.b) zu\ycie energii.c) wynagrodzenie osób zatrudnionych na umowę o pracę, o dzieło itp.d) koszt emisji tej audycji. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego3719.Koszty bezpośrednie dotyczące audycji telewizyjnej toa) materiały do budowy scenografii dla tej audycji.b) charakteryzatornia.c) wynagrodzenia zarządu i administracji.d) reklama i promocja tej audycji.20.Bud\et, w skali przedsiębiorstwa produkcji filmowej i telewizyjnej jesta) planem sfinansowania celów przedsiębiorstwa.b) planem zrealizowania podstawowych \yczeń załogi przedsiębiorstwa.c) wykazem bie\ących wydatków przedsiębiorstwa.d) wykazem zadań zaplanowanych przez właściciela przedsiębiorstwa. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego38KARTA ODPOWIEDZIImię i nazwisko:.Zarządzanie programem telewizyjnymZakreśl poprawną odpowiedz.NrOdpowiedz Punktyzadania1.a b c d2.a b c d3.a b c d4.a b c d5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]